METRO vlani vo veľkom investovalo do distribúcie
BRATISLAVA 13. decembra (WBN/PR) – Budúcnosť veľkoobchodného predaja leží v rozvoze tovaru zákazníkom. Jednoznačne to ukázal líder segmentu METRO Cash & Carry SR, pre ktorého sa rok 2013 niesol v duchu veľkého a veľmi úspešného rozvoja služby METRO Distribúcia. Predajniam METRO v Košiciach, Žiline, Nitre a Ivanke pri Dunaji tak po rozsiahlej prestavbe distribučných platforiem pribudlo spolu približne 650 m2 novej plochy na rozvoz tovaru.
Po pripočítaní zvolenskej platformy modernizovanej ešte v júni 2012 METRO za ostatného jeden a pol roka vybudovalo vyše 1500 m2 skladových priestorov a nakladacích rámp špeciálne pre rozvoz a svoje distribučné kapacity tak rozšírilo o 125%. (Najnovšia pobočka METRO v Devínskej Novej Vsi bola už pri výstavbe dimenzovaná na zvýšený dopyt po donáške tovaru.) Spoločnosť do rozvoja distribúcie investovala spolu 3 milióny eur a rozvoz tovaru v METRO aktuálne zamestnáva 150 ľudí.
„V službe METRO Distribúcia vidíme veľkú budúcnosť. Dynamicky rastúci delivery segment je jednou z našich priorít a zároveň cestou, ako byť k zákazníkom ešte bližšie,“ hovorí manažér pre distribúciu METRO Slavomír Smetanka. „Zákazníci oceňujú možnosť vybrať si z pohodlia svojej firmy čokoľvek z viac ako 33 000 položiek v našom sortimente a dostať tovar priamo k sebe vždy, keď ho potrebujú. Vedia pritom, že popri časovej úspore sa môžu absolútne spoľahnúť aj na prvotriednu čerstvosť a kvalitu dodaných produktov,“ dodáva.
Z rozvozových platforiem všetkých 6 slovenských predajní METRO vo Zvolene, Košiciach, Žiline, Nitre, Ivanke pri Dunaji a Devínskej Novej Vsi rozviezla flotila 38 áut METRO Distribúcie v roku 2013 viac ako 7,7 milióna balení tovaru. Službu na Slovensku aktuálne využíva viac ako tisíc zákazníkov, ich počet pritom stabilne rastie. Rozvozový predaj v predajniach METRO po celom Slovensku v uplynulom roku narástol o viac 40%.
Rozvoju tohto dynamického predajného kanála pomáha aj online predaj. Práve zákazníkom využívajúcim službu METRO Distribúcia veľkoobchod už dávnejšie sprístupnil nové riešenie na objednávanie tovaru – službu m-objednávka, ktorej systém je založený na princípe internetového obchodu. Na adrese www.m-objednavka.sk sa zákazník prihlási pomocou zákazníckeho čísla a hesla, vyberie si tovar z ponuky METRO, odošle objednávku a počká si na dovoz tovaru v štandardnom termíne. „Tento spôsob komunikácie si veľmi rýchlo získal veľkú obľubu zákazníkov. Až 70% obratu METRO Distribúcie generuje práve m-objednávka,“ dopĺňa S. Smetanka.